Tuesday, May 10, 2011

Berkata Imam Al-Ghazali**62


Berkata Imam Al-Ghazali maksudnya :

“Sesungguhnya kerosakan rakyat disebabkan kerosakan pemerintah dan kerosakan pemerintah disebabkan oleh kerosakan ulama’ nya, jika tidak para qadhi dan ulama’ yang jahat nescaya sedikit kerosakan pemerintah .


HASIL JUDI ,RIBA NEGARA:

Apabila bumi disaluti dengan hasil judi,riba dan sebangainya , Maka masyarakat akan lebih buta agama ,gejala sosial penuh di merata –rata .Doa pula tidak akan di kabulkan oleh Allah SWT dan manusia akan lebih liar daripada haiwan serigala.

SLOGAN UMNO SAMA SEPERTI SLOGAN IBLIS :

Setiap manusia yang menggenggam slogan iblis iaitu dahulu kini dan selama-lamanya bermula dari sejarah nabi Adam alaihissalam hinggalah zaman nabi Musa Alaihissalam,akhirnya hinggalah khiamat tiba.

UTUSAN MALAYSIA LUCAH :

Rosak akal manusia kerana kejahilan agama ,pimpinan yang zalim, pengkhianatan sesama Islam , kambing hitam ,rasuah dan akhbar utama Negara berunsur lucah.

DUNIA POLITIK :

Makan apa ? makan dengan siapa ? makan di mana ?hendak makan siapa?

AHLI PERNIAGAAN :

Sesungguhnya ahli perniagaan yang berbau politik duniawi, mereka sangat mementingkan diri mereka sendiri sehinggalah lahirnya satu slogan yang berbunyi : Siapa makan siapa , kawan makan kawan dan lawan tetap akan makan lawan.

ISTILAH “ D 5 “ :

Sesungguhnya mereka yang sentiasa duduk di bawah bumbung Umno dan BN diibaratkan seperti lembu cucuk hidung iaitu “D 5 “:pertama dating .kedua duduk.ketiga dengar.keempat diam.kelima duit.

MUZIK :

Muzik merupakan suatu penyakit dan wabak yang paling merbahaya kepada manusia.Dengan muzik manusia lupa ,lalai dengan Allah SWT.Hati mereka gelap gelita ,tiada cahaya dan rahmat Allah SWT.

MUZIK MENYESATKAN MANUSIA :

Muzik boleh menyesatkan manusia kerana apabila muzik bermaharajalela ,maka lahirlah akademi fantasia ,mereka di latih menjadi juara lalu kelab-kelab malamlah tempat mereka.

MUZIK SANGAT MERBAHAYA :

Sesungguhnya ramai manusia telah dihinggapi virus muzik .Apabila dalam jasad atau hati mereka terdapat pengkalan hiburan .Maka yang baik akan terusir dan yang jahat menjadi raja.

HATI – HATI MEMILIH PEMIMPIN :

Pemimpin derhaka sangat merbahaya ,harta negara harta mereka ,bermuka bangga tapi dalam ,rakyat sangat sengsara ,rakyat terseksa,miskin papa kedana

dana.

No comments: