Tuesday, October 14, 2008

MY KALAM HIKMAH KAC 09 :kata kata yang baik

Bila hati diserah kepada Allah, Tiada resah tiada gelisah, Bila apa yang diburu hanyalah demi mardhotillah, Hilang rasa gundah hidup rasa indah... Bila benih cinta disemai dahulu pada Yang Esa, Barulah akan menyusul cinta tulus sesama hamba... Pergilah duka, Hapuslah kecewa.. Kerana bahagia InsyaAllah akan tiba, Di dunia ini dan di akhirat sana, Dengan syarat Iman dan Taqwa, Kukuh disemai dan tersemat di jiwa, Amal soleh bukti setia, Seorang hamba kepada..Rabbnya.. kakImanmansurah :kalamhikmah

Kelemahan adalah penyakit
Kelemahan adalah penyakit, kesabaran adalah keberanian, Zuhud adalah Kekayaan, Wara` adalah Perisai dan sebaik-baik Teman ialah orang yang mempunyai sifat Redha

Daripada Anas bin Malik Radhiallahu 'anhu telah berkata : Aku mendengar Rassulullah S.A.W bersabda : Sesungguhnya Allah berfirman (maksud) : Wahai anak Adam! Apabila engkau memohon dan mengharapkan pertolonganKu maka Aku akan mengampunimu dan Aku tidak menganggap bahawa ia suatu yang bebanan. Wahai anak Adam! Sekalipun dosa kamu seperti awan meliputi langit kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampuninya. Wahai anak Adam! Jika kamu menemuiku(selepas mati) dengan kesalahan sebesar bumi, kemudiannya kamu menemuiKu dalam keadaan tidak syirik kepadaKu dengan sesuatu nescaya Aku akan datang kepadamu dengan pengampunan terhadap dosa sebesar bumi itu. - Riwayat imam Tarmizi dan kata beliau ia adalah hadis Hasan Shahih -..mg baki ramadhan yg tinggal menmbhkan keimann..nur itqan

Rasulullah saw. Bersabda bermaksud: “Sesungguhnya Allah telah memberi wahyu kepada Aku yang memerintahkan supaya kamu semua bersifat tawadduk sehingga tidak ada seseorang pun merasa dirinya megah (lebih bangga diri) dari orang lain dan tidak boleh seseorang itu menzalimi dan melampaui batas terhadap orang lain”. Riwayat Muslim..nur itqan


Ukhuwah itu dHATI ,apabila bersendirian pasti ia menemani,setiap yang manis mampu dikenangi,walau tiada dmata kini,ia hadir bila diingati,kerana selamanya ia kekal didasar HATI.

Hanya perlu 1 minit untuk menghancurkan seseorang, 1 jam untuk menyukai seseorang, 1 hari untuk mencintai seseorang tetapi memerlukan seumur hidup untuk melupakan.

"Ya Allah, hanya rahmatMu yang aku harapkan. Jangan tinggalkan aku sendirian walau dengan kadar sekelip mata. Perbetulkan segala urusanku. Laa ilaha illa anta (Tiada Tuhan selain engkau) Riwayat Abu Dawud, Ahmad.".

Love is not about finding the right person, but creating a right relationship. It's not about how much love you have in the beginning but how much love you build till the end..."

No comments: